Terénní programy Květina
Provozní doba sociální služby
Pracovníci se pohybují v terénu:
pondělí | 08:30 – 16:00 |
úterý | 12:00 – 16:00 |
středa | 08:30 – 16:00 |
čtvrtek | 08:30 – 16:00 |
pátek | 12:00 – 16:00 |
S pracovníky je možné se v tuto dobu spojit také telefonicky.
Kontakt
Terénní programy Květina – kontaktní místo
Komunitní centrum Dubí
Mírová 325/4a
417 03 Dubí III – Pozorka
a
Pod Tratí 232
415 01 Teplice – Prosetice
Vedoucí služby:
Mgr. Vernerová Barbora vernerova@oskvetina.cz, +420 727 930 996
Kontaktní osoby:
Bc. Dvořáková Ivana dvorakova@oskvetina.cz, + 420 725 505 730
Wozniaková Barbora wozniakova@oskvetina.cz, +420 601 548 170
Cíle Terénních programů Květina aneb čeho chceme dosáhnout
Cílovým stavem poskytování služby je zlepšit sociální dovednosti a životní úroveň uživatelů služby.
Cílová skupina aneb komu je služba určena
Svou činnost zaměřujeme na osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách a na osoby bez přístřeší. Služba je poskytována v obcích na katastrálním území města Teplice osobám nacházejících se v nepříznivé sociální situaci. Služba je určená osobám starším 16 let.
Za nepříznivé sociální situace pro přímou práci s klienty považujeme:
- Nevyhovující bytové podmínky – klient nemá žádné bytové zázemí, bydlí v nevyhovujícím prostředí (nepřiměřeně vysoký nájem, špatné hygienické podmínky, ohrožení pocitu bezpečí, velikost bytu apod.).
- Zadluženost, exekuce – neschopnost splácení poplatků spojených s náklady na bydlení (vysoké nájmy), neschopnost splácet půjčky, lichva a jiné.
- Dlouhodobá nezaměstnanost – nedostatečná kvalifikace, ztráta pracovních návyků.
- Neschopnost vytvářet podmínky pro zdárný vývoj dětí – odebrání dětí, ústavní výchova, omezení rodičovských práv, stanovení dohledu.
- Život v lokalitě vykazující znaky sociálního vyloučení – stigmatizace, frustrace, izolace.
- Diskriminace, nedostatečný pocit bezpečí.
- Nedostatečné ekonomické zajištění – příjmy nižší než životní minimum, chudoba.
- Nedostatečná péče o zdraví – absence využívání lékařské péče, nedodržování léčebného režimu, medikace apod.
- Akutní krize – domácí násilí, rodinné a partnerské problémy.
Zásady poskytování sociální služby
- Služba je maximálně dostupná časově i místně.
- Respektuje jedinečnost každého člověka, je poskytována všem klientům bez omezení z hlediska původu, etnické příslušnosti, rasy či barvy pleti, náboženství, zdravotního stavu, sexuální orientace, ekonomické situace, politického přesvědčení, druhu rizikového chování a bez ohledu na to, jak je schopen se podílet na životě společnosti.
- Služba vychází z antidiskriminačních pravidel a je poskytována všem klientům, kteří spadají do vydefinované cílové skupiny, pro niž je služba určena.
- Je poskytována na profesionální úrovni, vzdělání a praxe zaměstnanců odpovídá požadavkům zákona č. 108/2006 Sb. a pozměňovacích vyhlášek a ostatních předpisů.
- Základním prvkem poskytované služby je individuální přístup ke každému klientovi.
- Služba zachovává a respektuje přání a požadavky klienta, které vycházejí z jeho vlastní vůle při spolupráci se sociální službou.
- Služba respektuje právo klienta na seberozhodování, které také podporuje a spoluutváří.
- Služba zachovává lidskou důstojnost, respektuje lidská práva a právo klienta na seberozhodování, které také podporuje a spoluutváří.
Práva uživatelů služby
Klient využívající sociální službu Terénní programy Květina má bezvýhradné právo na:
- Přístup k poskytovaným službám bez ohledu na původ, rasu, národnost, vyznání, politické přesvědčení, sexuální orientaci, předchozí kriminální kariéru či socioekonomický status.
- Důstojnost a respekt.
- Znalost filosofie a metod poskytované sociální služby.
- Jasné a včasné informování o všech stávajících pravidlech a nařízeních (omezeních) daných poskytováním sociální služby, stejně jako o sankcích vycházející z nedodržení pravidel poskytované služby.
- Ukončit spolupráci s poskytovanou sociální službou, kdykoli na základě vlastního rozhodnutí.
- Poskytování služeb programu bezplatně.
- Na soukromí, pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí.
- Podání stížnosti v případě nespokojenosti s poskytováním sociální služby.
Povinnosti uživatelů služby
Při využívání sociální služby jsou uživatelé povinni dodržovat následující:
- Ctít pravdomluvnost a vzájemnou důvěru.
- Aktivně se podílet na řešení své sociálně nepříznivé situace.
- Informovat pracovníka služby o využívání dalších služeb, jež vedou k řešení dané nepříznivé situace.
- Nevyužívat službu pod vlivem jakýchkoliv alkoholových a nealkoholových drog.
- Zákaz fyzické agrese a psychického nátlaku (vydírání, šikana) vůči účastníkům programu, včetně používání zbraní.
Za nedodržení pravidel může být uživateli ukončeno nebo omezeno poskytování sociální služby.