Klub Magnet
Informace pro veřejnost
Sociální služba Klub Magnet
Nezisková organizace Květina, z. s. poskytuje službu sociální prevence nízkoprahové zařízení pro děti a mládež dle §62 zákona číslo 108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění platných předpisů s názvem Klub Magnet. Služba je poskytována ambulantní a terénní formou. Služba je na základě uvedeného zákona registrována u Krajského úřadu Ústeckého kraje pod číslem 3536223.
Provozní doba Klubu Magnet
Klub Magnet je v provozu každé pondělí, úterý, středu, čtvrtek a pátek od 13:30 do 18:30 hodin.
Poslání Klubu Magnet
Posláním této služby je poskytnout podporu, pomoc a zázemí dětem ve věku 6 – 16 let. S využitím metod sociální práce, volnočasových a vzdělávacích aktivit přispívat k sociálnímu začleňování dětí v oblastech, kde služba působí.
Kontakt
417 03 Dubí III – Pozorka
Služba je poskytována bezplatně
Poskytování služby nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Klub Magnet finančně podpořil Ústecký kraj, Město Dubí a společnost CzechPak Manufacturing, s.r.o..
Tento projekt je v roce 2022 podpořen Nadací rozvoje občanské společnosti z prostředků Pepco.
Projekt Klub Magnet a tradice netradičně byl v roce 2022 podpořen Nadací rozvoje občanské společnosti z programu Vy rozhodujete, my pomáháme.
Tento projekt byl finančně podpořen Nadačním fondem Albert v rámci grantového programu BERTÍK POMÁHÁ 2021.
Tento projekt byl finančně podpořen Nadačním fondem Albert v rámci grantového programu BERTÍK POMÁHÁ 2020.
V roce 2019 byl projekt Klub Magnet – hravě a zdravě podpořen Nadačním fondem Tesco – Vy rozhodujete, my pomáháme.
Tento projekt byl v roce 2018 finančně podpořen Nadačním fondem Tesco – Vy rozhodujete, my pomáháme a Nadací Agrofert.
Tento projekt byl finančně podpořen Nadačním fondem Albert v rámci grantového programu BERTÍK POMÁHÁ 2017.
Informace o dalších subjektech, které podporují tuto službu, naleznete v sekci „Poděkování“.
Cíle Klubu Magnet
Cílem této služby je zabezpečit dětem podporu pro zvládnutí obtížných životních událostí.
Dílčí cíle služby jsou:
- přispět ke snižování zdravotních, sociálních, výchovných a dalších rizik, které vyplývají z konfliktních společenských situací
- zvýšit sociální dovednosti a schopnosti
- posilovat motivaci ke vzdělávání se
- posilovat motivaci ke smysluplnému trávení volného času
- zorientovat se v sociálním prostředí a podpořit v oblasti sebepoznání a sebepřijetí
- zprostředkovat veřejně dostupné služby či další odbornou pomoc
Vymezení kapacity sociální služby
Tato sociální služba pracuje se dvěma typy kapacity. Jedná se o maximální kapacitu, která vychází zejména z personálního zajištění služby a aktuálně je definována na 80 uživatelů služby ročně. Dále pracujeme s pojmem okamžitá kapacita. Ta vychází zejména z materiálně technického zajištění služby a také personálního zajištění. Tento typ kapacity je aktuálně stanoven na 30 uživatelů v daném okamžiku.
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou děti ve věku 6 – 16 let z obcí teplického regionu, zejména města Dubí, které se nacházejí v nepříznivé sociální situaci, a na základě toho jsou ohroženi sociálním vyloučením.
Za nepříznivou sociální situaci lze považovat obtížnou životní událost spojenou nejčastěji s životem v méně podnětném nebo nepodnětném rodinném prostředí a/nebo spojenou s obtížemi v oblasti duševního zdraví (pocit méněcennosti, úzkosti, deprese, poruchy chování, nedostatečné vnímání vlastní sebe hodnoty, sebepoškozování, potíže se sexuální identitou, online závislosti apod.) či rizikovými formami chování. Jedná se o takové chování, v jehož důsledku dochází k prokazatelnému nárustu zdravotních, sociálních, výchovných a dalších rizik pro jedince nebo společnost (Miovský, M. et al., 2010). V této souvislosti rozlišujeme devět oblastí rizikového chování:
- Záškoláctví
- Šikana a extrémní projevy agrese
- Rizikové sporty a rizikové chování v dopravě
- Rasismus, xenofobie
- Projevy spojené s negativním působením sekt
- Sexuální rizikové chování
- Závislosti
- Poruchy příjmu potravy
- Okruh poruch a problémů spojených se syndromem CAN
Pro řešení této situace potřebuje službu s těmito činnostmi:
- Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Sociálně terapeutické činnosti
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Služba není určena pro osoby s tělesným, smyslovým nebo kombinovaným postižením, které neumožňuje běžnou komunikaci a běžný přístup. Personál poskytovatele není profesně vzdělán v této oblasti. S těmito osobami nelze uzavřít dohodu o poskytování sociální služby.
Zásady poskytování sociální služby
Při realizaci služby jsou uplatňovány následující zásady:
- Snaha o maximální dostupnost z hlediska času a místa poskytování.
- Služba respektuje jedinečnost každého člověka.
- Služba vychází z antidiskriminačních pravidel a je poskytována všem klientům, kteří spadají do vydefinované cílové skupiny, pro niž je služba určena.
- Je poskytována na profesionální úrovni.
- Základním prvkem poskytované služby je individuální přístup ke každému klientovi.
- Služba respektuje přání a požadavky klienta a právo na seberozhodování klienta, které vycházejí z jeho vlastní vůle při spolupráci se sociální službou.
- Služba zachovává lidskou důstojnost.
- Respektuje lidská práva.
Služba je poskytována na základě principu nízkoprahovosti:
- realizujeme službu tak, aby byla umožněna maximální přístupnost, tedy ve snaze odstranit časové, prostorové, psychologické a finanční bariéry, které by bránily cílové skupině vyhledat prostory zařízení či využít nabídku poskytovaní služby,
- pro omezení přístupu klienta ke službě není důvodem pasivita či názorová odlišnost,
- klient má možnost zůstat v anonymitě, jakákoliv dokumentace obsahující osobní údaje klienta musí být vedena s klientovým souhlasem a s právem do ní nahlížet, zařízení získává jen ty údaje klienta, které jsou stanoveny jako nezbytné pro poskytování odborných a kvalitních služeb,
- pro užívání služby není podmínkou členství ani jiná forma registrace, pravidelná docházka do zařízení není podmínkou užívání služby, klienti mohou přicházet a odcházet v rámci otevírací doby zařízení podle svého uvážení, klient není povinen zapojit se do připravených činností,
- služby sociálního charakteru jsou poskytovány bezplatně,
- službu může využít kdokoliv z cílové skupiny bez omezení, pokud svým chováním a jednáním neomezuje a neohrožuje sám sebe, ostatní klienty, pracovníky či efektivitu služby.
Práva uživatelů služby
Klient využívající sociální službu Klub Magnet má bezvýhradné právo na:
- Podpůrné a podnětné prostředí.
- Přístup k poskytovaným službám bez ohledu na původ, rasu, národnost, vyznání, politické přesvědčení, sexuální orientaci, předchozí kriminální kariéru či socioekonomický status.
- Důstojnost, respekt, zdraví a bezpečnost kdykoli.
- Znalost filosofie a metod poskytované sociální služby.
- Jasné a včasné informování o všech stávajících pravidlech a nařízeních (omezeních) daných poskytováním sociální služby, stejně jako o sankcích, vycházející z nedodržení pravidel poskytované služby.
- Ukončit spolupráci s poskytovanou sociální službou, kdykoli na základě vlastního rozhodnutí.
- Ochranu před reálným nebo hrozícím tělesným trestem, před fyzickým, emočním a sexuálním zneužíváním.
- Ochranu před vykořisťováním (včetně rodičů a rodiny) ve prospěch zařízení či jeho personálu.
- Možnost do zařízení přijít a zase z něj odejít kdykoliv během provozní doby.
- Rozhodnutí o tom, kterou z nabízených aktivit bude využívat.
- Poskytování základních služeb zařízení bezplatně.
- Možnost vybrat si pracovníka zařízení a s ním si popovídat o záležitostech, které jej trápí.
- Na soukromí, pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí.
- Podání stížnosti, v případě nespokojenosti s poskytováním sociální služby.
Povinnosti uživatelů a pravidla sociální služby
Při využívání sociální služby jsou uživatelé povinni dodržovat následující:
- Zacházet s pomůckami, přístroji a náčiním pouze s dovolením přítomného pracovníka.
- K veškerému vybavení klubu se chovat šetrně, což znamená, neničit pomůcky, nábytek, přístroje, neplýtvat materiálem, dodržovat pokyny přítomného pracovníka.
- Chovat se slušně a ohleduplně k ostatním v klubu, neubližovat nikomu fyzicky ani slovně.
- Respektovat pokyny zaměstnanců.
- Pokud dojde ke zranění či ke škodě na majetku klubu, je povinností uživatele neprodleně tuto skutečnost nahlásit přítomnému pracovníkovi.
- Ctít zde pravdomluvnost a vzájemnou důvěru.
- V prostorách klubu a jeho blízkém okolí a na jednotlivých výjezdech a výletech je zakázáno kouřit a užívat další omamné a psychotropní látky. Stejně tak není možné přicházet do zařízení pod vlivem těchto látek a tyto látky sem vnášet (cigarety, alkohol, marihuana, pervitin, apod.).
- Je zakázáno přijít do klubu v případě, že jste se v daný den nezúčastnili vyučování (pokud probíhalo).
- V klubu je zakázáno provádět jakékoliv sexuální či milostné aktivity, včetně jejich náznaku.
- Je zakázáno donášet a používat zbraně (jedná se o útočné či obranné, bodné, sečné a palné zbraně – nože, dýky, boxery, pistole, plynové zbraně, elektrošoky apod.) v prostorách klubu a na všech výjezdních akcích.
- Všechna uvedená pravidla a povinnosti se vztahují také na veškeré aktivity probíhající mimo klub. Kde navíc platí, že je zakázáno trhat rostliny a jejich plody bez souhlasu pracovníka.